Depth of Pleural Effusion in Thoracentesis: Comparison of Lateral, Posterolateral and Posterior Approaches in the Supine Position
نویسندگان
چکیده
منابع مشابه
depth of pleural effusion in thoracentesis: comparison of lateral, posterolateral and posterior approaches in the supine position
conclusion safety-related parameters of posterolateral and posterior approaches in supine thoracentesis are far better than that of the conventional lateral approach. background in patients who have difficulty sitting, thoracentesis is attempted in a supine position via lateral approach. recently, a new table has been designed for supine thoracentesis. this table has gaps that allow access to t...
متن کاملDepth of Pleural Effusion in Thoracentesis: Comparison of Lateral, Posterolateral and Posterior Approaches in the Supine Position
BACKGROUND In patients who have difficulty sitting, thoracentesis is attempted in a supine position via lateral approach. Recently, a new table has been designed for supine thoracentesis. This table has gaps that allow access to the posterolateral and posterior hemithorax. OBJECTIVES To compare important safety-related parameters between lateral, posterolateral, and posterior approaches in su...
متن کاملcomparison of the amount of debris extruded apically in two rotary techniques: flexmaster and m2
چکیده ندارد.
15 صفحه اولcomparison of catalytic activity of heteropoly compounds in the synthesis of bis(indolyl)alkanes.
heteropoly acids (hpa) and their salts have advantages as catalysts which make them both economically and environmentally attractive, strong br?nsted acidity, exhibiting fast reversible multi-electron redox transformations under rather mild conditions, very high solubility in polar solvents, fairly high thermal stability in the solid states, and efficient oxidizing ability, so that they are imp...
15 صفحه اولthe analysis of the role of the speech acts theory in translating and dubbing hollywood films
از محوری ترین اثراتی که یک فیلم سینمایی ایجاد می کند دیالوگ هایی است که هنرپیش گان فیلم میگویند. به زعم یک فیلم ساز, یک شیوه متأثر نمودن مخاطب از اثر منظوره نیروی گفتارهای گوینده, مثل نیروی عاطفی, ترس آور, غم انگیز, هیجان انگیز و غیره, است. این مطالعه به بررسی این مسأله مبادرت کرده است که آیا نیروی فراگفتاری هنرپیش گان به مثابه ی اعمال گفتاری در پنج فیلم هالیوودی در نسخه های دوبله شده باز تولید...
15 صفحه اولذخیره در منابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ژورنال
عنوان ژورنال: Iranian Journal of Radiology
سال: 2016
ISSN: 1735-1065,2008-2711
DOI: 10.5812/iranjradiol.20919